2019 m. Lietuvos dangus: skrydžių ir orlaivių tipai, dominavusios oro bendrovės

Lietuvos oro erdvėje praėjusiais metais daugiausia skraidžiusių aviakompanijų penketukas išliko toks pats – daugiausia mūsų šalies oro erdve naudojosi Rusijos, Latvijos, Suomijos, Airijos ir Vengrijos aviakompanijos. Daugiausia Lietuvos dangų skrodusių orlaivių tipai išliko tie patys – daugiausia skraidė „Boeing 738“, trijų tipų „Airbus“ bei „Bombardier“ modelių lėktuvai. 

2019-aisiais Lietuvos oro erdvėje daugiausia skrydžių atliko Rusijos aviakompanija „Aeroflot“ (2056 skrydžiai arba 5,3 proc. daugiau nei pernai), Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ (1883 skrydžiai arba 1,7 proc. daugiau nei 2018 m.), Suomijos aviakompanija „Finnair“ (1572 skrydžiai arba 4,7 proc. daugiau), Airijos bendrovė „Ryanair“ (1217 skrydžių arba 8,7 proc. daugiau) ir Vengrijos aviakompanija „Wizzair“ (693 skrydžiai arba 11,4 proc. daugiau), pranešė oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“.

Praėjusiais metais skrydžių vadovai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 269,2 tūkst. skrydžių – 1,2 proc. daugiau nei 2018 m. tuo pačiu metu. 

Didžiąją dalį visų Lietuvos oro erdvėje įvykusių skrydžių (86,1 proc.) sudarė reguliarūs skrydžiai. Nereguliarūs skrydžiai, kurių absoliučią daugumą sudaro užsakomieji skrydžiai, 2019-aisiais sudarė 9,4 proc. visų mūsų šalyje aptarnautų skrydžių ir siekė 25,3 tūkst. Bendrosios aviacijos skrydžiai, kai lėktuvai naudojami laisvalaikio, turizmo, lėktuvų nuomos ar kitais tikslais, neturint iš anksto nustatyto tvarkaraščio ar maršruto, praėjusiais metais sudarė 1,8 proc. nuo visų Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių, o jų skaičius siekė 5 tūkst. Kariškių skrydžių skaičius pernai sudarė 5,8 tūkst. ir siekė 2,2 proc. nuo visų Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių. Kitų skrydžių kategorijai priskiriamų skrydžių, kurių daugumą sudaro mokomieji ar lėktuvų bandomieji skrydžiai, pernai atlikta 1,3 tūkst. – tai sudaro 0,5 proc. nuo visų Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių.

„Boeing 737-800“ - dažniausias lėktuvas Lietuvos danguje. (Girmaxas, Wikimedia)

Daugiausia Lietuvos oro erdve naudojosi „Boeing 737-800“ modelio lėktuvai – jie atliko 2,9 tūkst. skrydžių, arba 2 proc. daugiau nei 2018 m. tuo pačiu metu. Šio modelio lėktuvų skrydžiai sudarė 15 proc. nuo visų Lietuvos oro erdve besinaudojusių oro bendrovių skrydžių. 

„Airbus A320“ modelio lėktuvais pernai įvykdyta 2,8 tūkst. skrydžių, arba 0,03 proc. mažiau nei 2018 m. tuo pačiu metu. Šio modelio lėktuvų skrydžiai sudarė 14,8 proc. nuo visų oro bendrovių įvykdytų skrydžių. 

„Airbus A321“ modelių lėktuvais 2019-aisiais įvykdyta 2,2 tūkst. visų skrydžių, arba 6,3 proc. daugiau nei 2018 m. tuo pačiu metu. Šio tipo orlaivių skrydžiai sudarė 11,4 proc. nuo visų įvairiais oro bendrovių modelių lėktuvais įvykdytų skrydžių. 

A319, A320 ir A321 sudaro bendrą „Airbus A320“ šeimą. (Bene Riobó, Wikimedia)

„Airbus A319“ modelių orlaiviais pernai atlikta 1,2 tūkst. skrydžių, arba 12,8 proc. mažiau nei 2018 m. tuo pačiu metu. Tai sudarė 6 proc. nuo visų įvairiais oro bendrovių modelių lėktuvais įvykdytų skrydžių. 

„Bombardier“ modelio lėktuvai užbaigia populiariausių Lietuvos oro erdve besinaudojusių lėktuvų modelių penketuką – šio tipo orlaiviais pernai atlikta 1,1 tūkst. skrydžių, arba 43,9 proc. daugiau bei pernai tuo pačiu metu. Tai sudarė 5,5 proc. nuo visų įvairiais oro bendrovių modeliais Lietuvos oro erdvėje įvykdytų skrydžių.