Ignalinos aerodrome vyko NATO treniruotės

Tarptautinės pratybos kartu su NATO sąjungininkais vis labiau įtvirtina Lietuvos pozicijas saugumo žemėlapyje. Per birželį dvi savaites trukusias tarptautines karines pratybas „Geležinis vilkas 2019-1“ dalyvavo 4 tūkstančiai karių iš 10 šalių sąjungininkių, o Ignalinos aerodrome treniravosi Britanijos karių atskraidinti sraigtasparniai „AH-64 Apache“.

Sraigtasparnius „AH-64 Apache“ į pratybas atgabeno britų kariai, priklausantys Britanijos oro pajėgų Atakos sraigtasparnių padaliniams. Dalis šių karių šiuo metu bazuojasi Estijoje, kur daugianacionaliniam NATO batalionui vadovauja britų karininkų komanda. 

Optimalus karių pasirinkimas

Ignalinos aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius džiaugiasi, kad tiek Lietuvos, tiek ir NATO sąjungininkų kariai savo pratyboms vis dažniau renkasi Ignalinos aerodromą. Pasak aviatoriaus, bendradarbiavimas su NATO sąjungininkų kariais įsitvirtino jau nuo 2016-ųjų, tada aerodrome treniravosi ir bazavosi tarptautinių mokymų „Geležinis kardas“ JAV 173-oji oro desantininkų brigada su bepiločiais orlaiviais. 

Sraigtasparnius „AH-64 Apache“ į pratybas atgabeno britų kariai. (Vacio Valužio nuotrauka)

„Aerodromo draudžiama zona pietvakarių kryptimi susijungia su Pabradės poligonu ir yra itin patogi kariškiams. Be to, kariams labai svarbus ir unikalus mūsų draudžiamos zonos dydis – jos spindulys siekia 20 kilometrų, o aukštis pagal atskirą prašymą galimas net iki 22 kilometrų”, – aerodromo patrauklumą įvardija R. Maciulevičius. 

Britų pajėgų atstovas, operacijų karininkas Jonathanas Riley taip pat pabrėžė, kad „Apache“ atakos sraigtasparnių pratyboms esminis kriterijus renkantis aerodromą buvo ir kilimo-tūpimo takas. 

„AH-64 Apache“ sraigtasparniai Lietuvoje nėra dažnas svečias. (Vacio Valužio nuotrauka)

„Tai labai geras, optimalaus dydžio aerodromas. Aplink jį nėra nieko, ką mes klasifikuotume kaip reikšmingas kliūtis. Be to, aerodromas turi gerai paruoštą kilimo ir tūpimo taką. Tai labai gera vieta treniruotis su sunkiais sraigtasparniais, nes mums būtinos geros ir pakankamai erdvios pakilimo ir nusileidimo erdvės“.

Išskirtinė vėliavos pagerbimo šventė

Treniruočių metu buvo organizuota iškilminga Jungtinės Karalystės vėliavos pakėlimo ceremonija, kurios metu taip pat skambėjo ir Jungtinės Karalystės himnas. 

Šventėje iškeltos vėliavos. (Vacio Valužio nuotrauka)

Šventėje dalyvavo Ignalinos savivaldybės atstovas Vilius Cibulskas, buvo apsikeista draugystę stiprinančiomis dovanomis. Ignalinos aerodromo direktorius Vytautas Rafanavičius NATO sąjungininkus pakvietė toliau tęsti draugystę ir kiekvienam kariui įteikė pratybas Ignalinos aerodrome primenančius antsiuvus. 

Britų kariai visiems šventės dalyviams surengė didžiulę staigmeną – buvo galima ne tik pabendrauti su „AH-64 Apache“ pilotais ir iš arti apžiūrėti sraigtasparnius, bet ir stebėti, kaip kovos sraigtasparnis pakibo ore prie aerodromo kalvoje iškeltų vėliavų. 

Pratybos buvo puiki proga pasimokyti derinti skirtingų pajėgų veiksmus. (Vacio Valužio nuotrauka)

Be pratybas „Geležinis vilkas“ organizuojančių Lietuvos karių ir NATO priešakinių pajėgų kovinėje grupėje tarnaujančių Vokietijos, Belgijos, Čekijos, Nyderlandų, Norvegijos karių, pratybose taip pat dalyvavo Danijos, Didžiosios Britanijos, Estijos, JAV, Lenkijos kariai. Siekiant užtikrinti pratybų skaidrumą ir atvirumą jose lankėsi Baltarusijos ir Švedijos kariniai stebėtojai. Pratybų metu Lietuvos keliuose taip pat buvo galima sutikti Lietuvos kariuomenės šarvuočius M113, Vokietijos kariuomenės tankus „Leopard II“ ir kovos mašinas „Marder“, Čekijos kariuomenės pėstininkų kovos mašinas „Pandur“, Nyderlandų – „Boxer“.

Ignalinos aerodromas kiekvienais metais gerina savo infrastruktūrą, rūpinasi aerodromo svečių patogumais, o po pratybose dalyvavusių NATO kariškių vizito pradeda ruoštis Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatui, kuris vyks šiame aerodrome rugpjūčio 7-17 dienomis.