Elektrinis „Rolls-Royce Spirit of Innovation“ pakilo pirmam skrydžiui - lauksime rekordo bandymo

Elektromobiliai jau yra mūsų kelių realybė. Tai nėra ateitis - tai jau dabar prieš mūsų akis vykstanti dabartis. Tačiau dideli komerciniai elektriniai lėktuvai dėl didelio baterijų svorio, dydžio ir už įprastus degalus prastesnio energijos tankio kol kas atrodo sunkiai įmanomi. Visgi, progresas ir šioje srityje yra pritrenkiantis. Štai visiškai elektrinis „Rolls-Royce Spirit of Innovation“ ką tik atliko savo pirmąjį skrydį.

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi kompanija „Rolls-Royce“ yra vienas iš didžiausių lėktuvų variklių gamintojų pasaulyje. Kaip ir kitostransporto technologijas vystančios kompanijos, „Rolls-Royce“ turi ruoštis ateičiai, kai į iškastinio kuro naudojimą bus žiūrima vis prasčiau. Taigi, „Rolls-Royce“ vysto elektrinių variklių ir baterijų sistemas, kurias jau visai greitai tikisi pasiūlyti įprastiems savo variklių pirkėjams. Na, tokio dydžio lėktuvai kaip „Airbus A320“ greitu metu elektriniais netaps, bet mažesnio mastelio bandymai jau vyksta. Praeitą savaitę į orą pirmam skrydžiui pakilo „Rolls-Royce“ elektrinis lėktuvas „Spirit of Innovation“ („Inovacijų dvasia“).

„Spirit of Innovation“ prieš pirmąjį skrydį. („Rolls-Royce“ nuotrauka)

„Spirit of Innovation“ yra mažas sportinis propelerinis lėktuvas. Nors „Rolls-Royce“ teigia, kad jis turi tankiausią kada nors lėktuve montuotą bateriją ir tai padės priartėti prie visiškai netaršios aviacijos svajonės, „Spirit of Innovation“ turi ir su ekologija nesusijusių tikslų. Planuojama, kad šis lėktuvas pagerins elektrinių orlaivių greičio rekordą. 6000 baterijų celių turintis lėktuvas išvysto 400 kW galią ir turėtų viršyti 480 km/val. greitį. Šiuo metu rekordas priklauso „Extra 330LE“ lėktuvui, kuris pasiekė 343 km/val. greitį. Taigi, „Spirit of Innovation“, sukurtas ACCEL programos komandos, „Rolls-Royce“ kompanijoje besirūpinančios elektrinių orlaivių jėgainių kūrimu, sieks sutriuškinti seną rekordą.

Iš tikrųjų, būtų sunku netikėti, kad „Rolls-Royce“ ir „Spirit of Innovation“ pavyks pasiekti rekordą. „Extra 330LE“ yra labai pažangus lėktuvas su „Siemens“ jėgaine, bet ji išvystė tik 260 kW galią. „Spirit of Innovation“ yra žymiai galingesnis ir labai aptakus. Tačiau „Rolls-Royce“ pabrėžia, kad rekordas net nėra pagrindinis kompanijos tikslas.

„Rolls-Royce“ džiaugiasi pirmuoju „Spirit of Innovation“ skrydžiu. Visi iki šiol atlikti bandymai buvo labai sėkmingi. Aišku, reikės dar bent kelių bandymo ore, kad „Spirit of Innovation“ būtų pasiruošęs rekordo siekimui, tačiau tai turėtų įvykti jau visai greitai. O kas po to?

Įspūdingi „Rolls-Royce“ ir Jungtinės Karalystės siekiai

„Spirit of Innovation“ skrenda - šis lėktuvas turi 6000 baterijų celių. („Rolls-Royce“ nuotrauka)

Nors didžiausi laurai skiriami „Rolls-Royce“ ir „Spirit of Innovation“, Jungtinė Karalystė labai aktyviai skatina elektrines inovacijas aviacijos sektoriuje. JK Verslo, energetikos ir pramonės strategijos sekretorius Kwasi Kwartengas teigė, kad prisidėdama prie tokių projektų Vyriausybė užtikrina, kad Jungtinė Karalystė išliks aeronautikos technologijų priešakyje. Be to, tai padės pasiekti ambicingus aplinkosaugos tikslus ir sukurti švarią, tvarią komercinę aviaciją ateičiai.

„Rolls-Royce“, aišku, nori užsitikrinti geras pozicijas žengiant į naują aviacijos erą. Juk kompanijos konkurentai irgi dairosi į elektrines technologijas, o ir tokie pramonės milžinai kaip „Siemens“ negali būti nuvertinti. Kita vertus, nepaisant visiems naudingos technologinės konkurencijos, greitai į tolimus kraštus elektriniais lėktuvais neskraidysime - tam, kad tai būtų įmanoma, reikia naujų baterijų technologijų. Tačiau „Rolls-Royce“ teigia, kad ACCEL projekte vystomos technologijos pravers kitame sektoriuje, kuris dabar pritraukia labai daug dėmesio - tos elektrinių variklių ir baterijų sistemos bus reikalingos vertikaliai kylantiems ir tupiantiems miesto oro taksi.

Ir tai dar ne viskas. „Rolls-Royce“ kartu su orlaivių konstruktoriumi „Tecnam“ didžiausioms regioninėms Skandinavijos oro linijomis „Widerøe“ jau kuria visiškai elektrinį keleivinį komercinį lėktuvą. Jis skraidys labai trumpais atstumais (tarp salų ir nedidelių Skandinavijos miestų) ir bus visai nedidelis, tačiau jis pasirodys jau 2026 metais - pažvelgę į kalendorių suprasite, kaip greitai vystomos šios technologijos. Ir „Rolls-Royce“ visomis išgalėmis stengiasi išlikti švarių pokyčių priešakyje.
 

„Rolls-Royce“ anksčiau prisijungė prie Jungtinių Tautų „Race to Zero“ kampanijos. Iki kokio nulio lenktyniaujama? Žinoma, kad iki nulinių anglies emisijų. „Rolls-Royce“ įsipareigojo, kad jau 2030 metais visi nauji kompanijos produktai bus suderinami su mažų mažiausiai CO2-neutralia funkcija. Tai yra, nauji „Rolls-Royce“ varikliai bus arba elektriniai arba naudos švarius degalus. Tie švarūs degalai gali būti vandenilis ar tiesiog gaminami iš atsinaujinančių šaltinių (biodeglai). Tai būtina pabrėžti - ne visi nauji „Rolls-Royce“ varikliai 2030 metais bus elektriniai - tada tai dar bus neįmanoma ir nepraktiška. Tiesiog jų išskiriamas anglies dvideginis bus sugertas auginant biomasę biodegalų gamybai.

„Widerøe“ jau 2026 metais turėtų gauti pirmąjį elektrinį keleivinį lėktuvą. („Rolls-Royce“ nuotrauka)

„Spirit of Innovation“ neabejotinai yra žingsnis švaros kryptimi, kaip ir darbas su didžiausiomis Skandinavijos regioninėmis oro linijomis „Widerøe“. 2050 metais visi „Rolls-Royce“ produktai (tai yra, ne tik nauji) bus suderinami su CO2-neutraliu darbu.

Taigi, netolima „Rolls-Royce“ ir visos komercinės aviacijos ateitis - elektriniai miestų oro taksi, elektriniai trumpųjų reisų lėktuvai ir aplinkos požiūriu neutralios emisijos. Dabar nekantriai lauksime informacijos apie naujas technologijas, ypač biodegalus ir vandenilį, ir „Spirit of Innovation“ rekordo.

AP turinį galite paremti ir jūs – spauskite nuorodą, redakcija dėkoja kiekvienam rėmėjui!
https://contribee.com/https-wwwaviacijospasaulislt