Paslėpto miesto kelionės - kas tai ir kodėl oro linijos jų nekenčia?

Lėktuvai yra nuostabios kelionių priemonės, tačiau bilietų kainos yra painus ir keistas dalykas. Traukinio bilietai įprastais kaskart kainuoja tiek pat, o štai skrydžių bilietų kainos keičiasi kasdien. Žmonės stengiasi sutaupyti, todėl naudoja įvairias strategijas. Pavyzdžiui, ar esate girdėję apie vadinamąsias „paslėpto miesto“ keliones? Pasirodo, jos leidžia sutaupyti, bet oro linijos jos nekenčia.

Norite sutaupyti? Išmeskite bilietą

Egzistuoja dvi panašios taupymo strategijos, kurios padeda sutaupyti išmetant vieną lėktuvo bilietą. Žinau, kad tai prieštarauja intuicijai, bet taip iš tikrųjų įmanoma sutaupyti šimtus eurų. Taip yra dėl to, kad skrydžių bilietų kainos priklauso nuo rinkos sąlygų (pasiūlos-paklausos) ir oro linijų strategijos, o ne nuo nukeliaujamo atstumo.

Taigi, kartais skrydis į abi puses gali kainuoti mažiau nei vienos krypties bilietas. Pavyzdžiui, skrydis iš Niujorko į Los Andželą viena kryptimi gali kainuoti 800 eurų, o į abi puses - apie 700 eurų. Jei jums reikia skristi tik į vieną pusę, vis tiek galite nusipirkti bilietą į abi puses ir tiesiog nepasirodyti skrydyje atgal. Tiesiog išmesite tą atliekamą bilietą ir sutaupysite šimtą eurų.

Paslėpto miesto kelionės labai erzina oro linijas. (Konstantin von Wedelstaedt, Wikimedia)

Kita strategija, kurią žmonės ir vadina „paslėpto miesto“ kelione, reikalauja rinktis jungiamąjį skrydį, net jei iki nurodyto galutinio tikslo keliauti neketinate. Ši strategija naudojama, kai tiesioginis skrydis iš A į B yra brangesnis nei ilgesnis maršrutas A-B-C. Štai kelionė iš Frankfurto į Niujorką gali kainuoti, tarkim, 600 eurų, tačiau skrydis Frankfurtas-Niujorkas-Los Andželas gali būti šimtu eurų pigesnis. Taigi, norėdami sutaupyti, galite rinktis pigesnį bilietą, Niujorke nutraukti kelionę ir į Los Andželą neskristi.

Žinoma, tokios taupymo strategijos turi ir trūkumų. Visų pirma, kartais jų pritaikyti yra tiesiog neįmanoma. Negalite nepasirodyti pirmame skrydyje, nes tuomet oro linijos gali atšaukti visą jūsų rezervaciją. Pavyzdžiui, negalite pirkti pigesnio bilieto Paryžius-Frankfurtas-Niujorkas ir kelionę pradėti Frankfurte - oro linijos to tiesiog neleis. Tokių gudrybių taip pat negalima naudoti keliaujant su registruotu bagažu, nes jo taip paprastai neatgausite.

Galiausiai, didžiausias tokių taupymo būdų trūkumas - oro linijų nemalonė. Dauguma oro linijų tokiam elgesiui prieštarauja - tai yra įtraukta į naudotojų taisykles. Taigi, išmesdami lėktuvų bilietus rizikuojate susilaukti bausmės - išmetimo iš lojalumo programos ar netgi draudimo naudotis tų oro linijų paslaugomis. Tiesa, bausmės tikimybė yra tik teorinė, nes kol kas keliautojams pavyksta nemalonumų išvengti.

Kodėl oro linijoms nepatinka bilietus mėtantys keleiviai?

Šis klausimas iš tiesų yra labai svarbus. Atrodo, jūs sumokate pinigus ir nepasinaudojate tuo, už ką sumokėjote - kodėl tai turėtų rūpėti paslaugų tiekėjui? Juk autobusų kompanija niekada nesupyktų, jei įsigytumėte bilietą, sumokėtumėte visą jo kainą, o tada jį išmestumėte ir niekur nekeliautumėte.

Iš tikrųjų, viskas oro linijų atveju yra šiek tiek kitaip. Bendrovės norėtų, kad jūs pirktumėte bilietus į tuos oro uostus, į kuriuos iš tikrųjų keliaujate. Tai yra, idealiu atveju jūs pirktumėte vieną brangesnį bilietą, o ne du žymiai pigesnius. Viena vertus, taip oro linijos daugiau uždirbtų iš jūsų sumokėtų pinigų, tačiau nereikėtų pamiršti ir to, kad ta jums skirta, bet tuščia liekanti sėdynė taip pat būtų parduota už didesnę sumą.

 Paslėptų miestų kelionės atsiliepia negautomis pajamomis. (BriYYZ, Wikimedia)

Anksčiau minėtame pavyzdyje kelionė Frankfurtas-Niujorkas-Los Andželas jums kainuotų 500 eurų, tačiau jūs į Los Andželą nekeliautumėte. Oro linijos norėtų, kad elgtumėtės pagal taisykles ir pirktumėte bilietą Frankfurtas-Niujorkas už 600 eurų. Tuo tarpu laisva vieta skrydyje Niujorkas-Los Andželas būtų užimta žmogaus, kuris bilietą įsigytų už, tarkime, 250 eurų. Taigi, išlipę „paslėptame mieste“ jūs oro linijoms jau kainuojate 350 eurų negautų pajamų.

Jūs tikriausiai spėjote pagalvoti - „Kas čia tokio, jei didžiulė kompanija praras tik kelis šimtus eurų“. Iš tikrųjų, tie keli šimtai eurų nėra tokie jau baisūs nuostoliai. Tačiau jei tokia strategija naudosis didesnis keleivių skaičius, negautų pajamų suma tikrai bus ženkli.

Oro linijos nori uždaryti paslėptus miestus

Oro linijos yra pasiruošusios kovoti dėl tų prarandamų pajamų. Štai 2014 metais „United Airlines“ ir „Ortiz“ padavė į teismą pigių skrydžių paieškos svetainę „Skiplagged“. Šis skrydžių bilietų paieškos portalas specializavosi „paslėpto miesto“ strategijoje, tačiau nieko nelegalaus neveikė. „Skiplagged“ tik padeda keliautojams surasti pigiausius būdus lėktuvu nusigauti iki norimo miesto. Todėl oro linijoms teisme nieko pasiekti nepavyko ir „Skiplagged“ gyvuoja iki šiol.

Šių metų pradžioje „Lufthansa“ padavė į teismą keleivį, bandydama prisiteisti žalą, patirtą dėl „paslėpto miesto“ strategijos naudojimo, tačiau ir ši byla baigėsi ne oro linijų naudai. Tuo tarpu pernai lapkritį teismas Ispanijoje pareiškė, kad už tokius veiksmus negali būti baudžiami ir „Iberia“ keleiviai. Taigi, panašu, kad oro linijoms nepavyks įrodyti, kad „paslėpto miesto“ strategijos naudojimas yra tolygus sukčiavimui.

„Lufthansa“ bandė iš keleivio prisiteisti finansinės žalos kompensaciją. (Bill Abbott, Wikimedia)

Dabar visai neseniai „United Airlines“ paragino savo darbuotojus būti atidiems ir pasistengti atpažinti „paslėpto miesto“ ieškotojus. Nors teismai nėra linkę pripažinti, kad oro linijų patiriama žala turi būti kompensuojama, tai vis tiek yra taisyklių, su kuriomis žmonės sutinka pirkdami bilietus, pažeidimas. Tokių keleivių ateityje bus vengiama, bet galbūt patys keliautojai turėtų būti suinteresuoti „paslėpto miesto“ strategijos draudimais?

Paslėptas miestas auksu tviska ne visiems

Oro linijos gana pagrįstai aiškina, kad „paslėpto miesto“ ieškotojai kartais pridaro bėdų ir keleiviams. Visų pirma, jie lėktuve užima vietas, kuriomis net neketina naudotis. Žinoma, tai yra tik nedidelis nepatogumas, tačiau vieta, kurioje norėtumėte sėdėti, gali būti užimta tik oro linijų planuose.

Kadangi šie gudrūs keliautojai naudojasi jungiamaisiais skrydžiais, oro linijos dažnai yra linkusios jų palaukti bent porą minučių. Tikriausiai esate girdėję per garsiakalbius skelbiamus raginimuis keleiviui pasirodyti prie išvykimo vartų. Šie raginimai pakartojami kelis kartus, nes yra žinoma, jog keleivis yra terminale - juk jis ką tik atskrido į šį oro uostą. Tačiau realybėje tas žmogus jau yra ant galinės taksi automobilio sėdynės ir jūsų lėktuvas jau galėtų judėti link pakilimo tako.

Galiausiai, nemokami pietūs kada nors baigiasi. Oro linijoms tokie triukai akivaizdžiai nepatinka, todėl ateityje skrydžiai gali brangti vien tam, kad ieškoti „paslėpto miesto“ tiesiog neapsimokėtų. Arba oro linijos suras kitų būdų užkirsti kelią tokioms gudrybėms.